۵ نکته برای مراقبت از پوست سر

۱۴۰۰/۵/۲۷ ۵:۰:۱۶

فقط به پیراهن همکار خود نگاه کنید تا مشکل شوره سر او را بشناسید ، اما ریشه این مشکل فقط ریشه مو نیست ، بلکه پوست سر - که مانند خاک مناسب برای گیاه ، جایی است که موها به درستی رشد می کنند.

پوست سر آسیب دیده می تواند خشک و خارش دار یا چرب با شوره باشد. در موارد شدید ، ممکن است فردی در پوست سر دچار زخم شود یا ریزش موی شدید را تجربه کند. بنابراین ، عوامل زیادی بر سلامت پوست سر تأثیر می گذارد ، از جمله: تغذیه ، تغییر در سطح هورمون های بدن ، محصولات مراقبت از مو ، رنگ مو ، استفاده از تجهیزات برای خشک کردن مو و البته - عوامل محیطی.

بنابراین چگونه می توانیم پوست سر را حفظ کنیم تا بهترین محیط برای رشد موهای سالم و زیبا باشد؟ در اینجا پنج نکته مهم وجود دارد:
۱. از آفتاب سوختن موها خودداری کنید
اشعه UVB در نور خورشید برای بدن ما برای تولید ویتامین D ضروری است ، اما قرار گرفتن در معرض بیش از حد ممکن است باعث سوختگی و یا حتی افزایش خطر سرطان پوست در سالهای بعد شود.
اما شعر چطور؟ قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند به موها آسیب برساند و آنها را خشک و شکننده کند. افرادی که موهای نازک یا طاسی دارند ، بیشتر در معرض آسیب های جبران ناپذیری به پوست سر به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرار می گیرند. برای جلوگیری از آسیب ناشی از آفتاب به پوست سر ، باید از کلاه استفاده کرد و محصولات مراقبت از مو که حاوی کرم های ضد آفتاب هستند نیز می توان امتحان کرد ، اما مهم است که موها به طور یکنواخت توسط محصول پوشانده شوند تا همه موها در برابر نور خورشید محافظت شوند.

۲. مراقب رنگ کردن و صاف کردن موها باشید
مهم نیست چه رنگی را برای پوشاندن موهای خاکستری انتخاب می کنید ، قهوه ای ، قرمز یا بور ، یا اگر تصمیم دارید موهای فر خود را صاف کنید ، به احتمال زیاد باید از مواد شیمیایی استفاده کنید که می تواند پوست سر را بسوزاند یا در موارد شدیدتر. ایجاد حساسیت شدید بنابراین ، رنگ آمیزی یا صاف کردن موها توسط یک متخصص در این زمینه بسیار توصیه می شود. اگر از رنگ مو یا محصولات صاف کننده مو در خانه استفاده می کنید ، همیشه دستورالعمل ها را دنبال کنید. هنگام استفاده از رنگ موها ، باید یک آزمایش پوستی در ناحیه آرنج یا پشت گوش انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ حساسیتی به رنگ وجود ندارد - کمی رنگ روی پوست اعمال می شود و دو روز منتظر می مانید. در صورت ظاهر شدن جوش ، این محصول نباید روی موها استفاده شود. همچنین دو نوع رنگ مو نباید مخلوط شود زیرا این امر می تواند هم به مو و هم به پوست سر آسیب برساند.

امروزه می توانیم رنگ موهای ارگانیک را بیابیم که حاوی آمونیاک و رنگ موهای گیاهی از عصاره های گیاهی مختلف مانند: مریم گلی ، گردو ، بابونه ، زعفران ، گل همیشه بهار و غیره نیست. شایان ذکر است که اگرچه رنگ موهای ارگانیک برای پوست سر ملایم تر است ، اما هنوز حاوی مواد شیمیایی است ، اما در دوزهای کمتر از مواد معدنی. همچنین رنگهای گیاهی ارگانیک وجود دارد که کاملاً طبیعی هستند ، اما چون فقط لایه بیرونی مو را می پوشانند ، نتیجه قابل پیش بینی یا دائمی نیست.

۳. موهای خود را درمان کنید
اینترنت پر از دستورالعمل هایی برای درمان مو و پوست سر است که از همه خوبی های یخچال خانه شما استفاده می کند. با این حال ، آنها اغلب بی فایده هستند و همچنین برای مو بی ضرر هستند. تغذیه نامناسب ، داروها ، تغییرات هورمونی یا آسیب مو از محصولات شیمیایی ممکن است منجر به نازک شدن مو ، شوره سر یا سایر شرایط ناخوشایند پوست سر شود. در چنین موارد نامطلوبی ، ترجیح داده می شود که درمان پوست سر را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، درمان با نیوکسین فولیکول های مو را فعال کرده و رشد را تشویق می کند. روغن مراکش موها را تقویت کرده و درخشندگی را به آنها باز می گرداند ، همچنین درمان هایی برای خشکی پوست سر وجود دارد.

۴. ماساژ پوست سر
هرکسی که موهای خود را در سالن زیبایی شستشو می دهد ، احساس خوبی را ایجاد می کند که هنگام شستن ماساژ پوست سر ایجاد می شود. با این حال ، مشخص می شود که یک روش ماساژ پوست سر ، در اصل از هند ، از قانون آیورودا وجود دارد ، که بر پیشگیری از مشکلات قبل از وقوع آنها تمرکز می کند. ماساژ پوست سر بسیار آرامش بخش است و به عنوان محرک گردش خون و تخلیه لنفاوی در سر عمل می کند که هر دو باعث رشد فولیکول های مو در پوست سر می شوند. بنابراین وقتی وقت دارید ، با استفاده از نوک انگشتان و در دایره های کوچک پوست سر را ماساژ دهید. همچنین ترجیحاً سرمایه گذاری و خرید برس مخصوص ماساژ پوست سر است که می تواند در هنگام شستن موها و همچنین برای موهای خشک استفاده شود.

۵. متعادل سازی تغذیه
سوء تغذیه ، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ، باعث می شود که فولیکول های مو نشاط خود را از دست بدهند. از این رو ، موهای سالم نشانه سلامت خوب است. اگر موهای شما بی روح ، کدر ، شکننده یا بسیار ضعیف هستند ، باید رژیم غذایی ایجاد شود که سلامت و سلامت کلی موها را بهبود بخشد. فولیکول های مو مسئول سلامت مو هستند و آنها نیاز به رژیم غذایی سرشار از پروتئین ، کربوهیدرات های پیچیده ، اسیدهای چرب و ویتامین های ضروری و غذاهای غنی از امگا ۳ مانند: ماهی قزل آلا یا دانه های چیا برای مو بسیار مهم هستند. بنابراین مطمئن شوید که کلم بروکلی ، آووکادو ، تخم مرغ ، موز ، آجیل برزیلی (به مقدار مشخص) و البته مقدار زیادی سبزیجات ، میوه ها ، گوشت بدون چربی و محصولات لبنی مصرف می کنید.


scalp maintenance