چطور مو خوره را درمان کنید

۱۳۹۹/۵/۱۵
چطور موخوره درمان کنیم

مو خوره زمانی رخ می دهد که مو ضعیف شده و از انتهای بدنه مو می شکند. عوامل استرس زای محیطی مثل خورشید، گرما و استفاده از محصولات حالت دهی متفاوت در شدت مو خوره نقش دارند.  سایر عوامل مثل تغذیه ضعیف، و شانه زدن مو در زمان خیس بودن نیز باعث مو خوره می شوند.  البته شما می توانید روش هایی برای درمان مو خوره پیدا کنید. شما می توانید با اعمال رطوبت بیشتر و کوتاه کردن مو هر دو ماه، با مو خوره مبارزه کنید.

روش 1 از 3

1. موی خود را بشوئید. با آب گرم و شامپو، موی خود را بشوئید.  از یک حوله برای خشک کردن مو استفاده کنید.

2. از حالت دهنده های عمیق برای انتهای مو استفاده کنید.

3. حوله را مثل عمامه دو سر خود بپیچید.

4. حوله را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سر نگه دارید. حوله را برداشته و سر رو با استفاده از آب ولرم بشوئید.  کمی آب سرد را در انتهای مو بزنید تا بیشتر بدرخشد.

5. دور سرتان یک حوله تمیز بپیچید.  اجازه دهید حوله مو را خشک کند.  وقتی حوله اکثر رطوبت مو را گفت، بگذارید تا هوا مو را به طور طبیعی خشک کند.

روش 2 از 3

1.در هفته یک بار از سرم مو در انتهای موهای خود استفاده کنید. سرمی پیدا کنید که حالت دهنده بود ه و موادی دارد که باعث درخشندگی مو می شوند.

2.مقدار مناسب سرم را برای موهای آسیب دیده بکار ببرید. مدل خود را به طور معمولی حالت دهید. سرم به درمان و از بین بردن مو خوره کمک می کند.

روش 3 از 3

1.مو خود را با یک چهارم استکان  گرم کنید. بهتر است روغن به مدت 10 تا 20 ثانیه در مایکرویو گرم شده و سپس آن را به موی خود بمالید.

2.یک حوله نم دار و گرم را دور سرتان بپیچید(یا از دوش کلاه استفاده کنید)  و آن را حدود 15 دقیقه نگه دارید.

3.حوله  یا کلاه را برداشته و دوبار شامپو بزنید. این کار باعث می شود روغن کاملا بیرون بیاید.

4. سپس از حالت دهنده مرطوب کننده به موی خود بزنید.

5.تمام شد.

نکته
•از شامپوهایی که دارای الکل هستند خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن مو می شود.  از شامپوهایی استفاده کنید که شامل مواد طبیعی هستند.  همین طور، شستن بیش از حد با شامپوهای قوی باعث خشک شدن انتهای موهای شما می شود. شما نباید بیش از سه بار در هفته شامپو بزنید.  بهتر است یک روز در میان موی خود را بشورید تا هر روز.  همین طور، از آب گرم برای شستن موی خود استفاده نکنید. هرگز در زمان خشک کردن، بیش از حد مویتان را نمالید. بگذارید مو خودش خشک شده یا به آرامی خشک کنید.  هرگز  موی خیس را شانه نزنید، مگر اینکه شانه دندانه های بزرگی داشته باشد و کار از بخش زیرین شروع کرده و به بالا بیایید.
•در زمان حالت دادن به مو، از محصولات مقاوم به گرما استفاده کنید.   از قرار دادن بیگودی های گرم به طور مستقیما و بدون ژل یا موس سر که با هدف محافظت از گرما طراحی شده اند، اکیدا خودداری کنید.
•وقتی در بیرون و در تماس با نور خورشید هستید، کلاه  بپوشید.   گرمای شدید نور خورشید باعث خشک شدن مو شده و در نهایت به مو خوره منجر می شود.
•استفاده کردن از روغن به معنا رفع مو خوره نیست.  تنها راه از بین بردن مو خوره زدن مو است، پس بدون هیچ دلیلی، سر خود را چرب نکنید.
•در زمان حالت دادن به مو، چند قطره سرم استفاده کنید تا مو نشکند.

مواد لازم
•داروهای درمان کننده و حالت دهنده عمیق
•حوله نم دار
•کاسه قابل استفاده در مایکرویو
•حوله تمیز
•سرم مو
•کلاه
..