چطور موی خشک را درمان کنید

۱۳۹۹/۵/۱۵
موی خشک و شکننده، جلوه مناسبی نداشته و معمولا ظاهری غیر سالم دارد. بسیاری از افراد دارای موی خشک نیز  ریزش و شکستگی موی قابل توجهی را تجربه میکنند. این مسئله می تواند برای آنها بسیار آزار دهنده باشد. این عوامل باعث می شود دسترسی به مدل موی پیچیده و زیبا، مشکل شود.   برای همین است که شما باید با هیدراته کردن مو و تبدیل کردن مو به حالتی سالم، درخشان و قابل کنترل، دست به کار شده و خشکی مو را درمان کنید.   شما می توانید با دنبال کردن مراحل زیر موهای خود را مرتجع تر کنید.
مراحل
 
1.    از زمان اعمال گرمای شدید به موی خود بکاهید.  استفاده کردن از ابزار آرایش مو مثل بابلیس، بابلیس های گرم و سشوار باعث از بین رفتن سشوار می شود.
 
2.     مدت زمانی که مو در تماس مستقیم با نور خورشید است را کاهش دهید. شما می توانید از چتر استفاده کرده یا کلاه بپوشید.  از روش های زیر برای حفاظت از مو در زمان بیرون ماندن به مدت 30 ثانیه یا بیشتر استفاده کنید.
 
3.    از آب گرم یا خنک برای شستن موها استفاده کنید.  آب داغ باعث از بین رفتن  روغن و خشکی مو می شود.  آب خنک باعث ماندگاری رطوبت شده و آن را براق تر نشان می دهد.
 
4.    موهای خود را از وسط به پایین تقسیم کرده تا به طور مساوی در هر دو طرف قرار گیرند.  مو را کاملا برس بکشید، مطمئن شوید که گره ها باز می شوند.
 
 چطور موی خشک را درمان کنیم
5.    4 تا 6 قطره روغن استوقدوس، صندل و برگتاج را به 6  انس(170 گرم)روغن سویای گرم شده یا روغن برزک اضافه کنید.  این مخلوط را ترکیب کرده تا تمامی روغن یکدست شود.


 
6.    از حالت دهنده گرمایی عمیق در انتهای موها و نیمه بدنه استفاده کنید.  مخلوط را به ریشه مو نزنید.
 7. دور سرتان را حوله گرم بپیچید.  بگذارید حوله 15 تا 20 دقیقه بماند. گرما به فولیکول های مو وارد شده و رطوبت مورد نیاز را ایجاد می کند.  این کار به هیدراته کردن مو کمک می کند.
 
7.    موی خود را دوبار بشوئید. شما نیازی به نرم کننده بعد از شست و شوی روغن ندارید.  تنها یک بار در ماه از حالت دهنده گرمایی عمیق استفاده کنید. 
 
8.    غذاهای غنی از اسید چرب امگا سه را 3 تا 6 رژیم غذایی هفتگی  جا دهید.   غذاهایی که اسید  چرب امگا 3 دارند، شامل ماهی ساردین، ماهی سالمون،  سویا، میگو و گردو می شود.
 
9.    غذا را با روغن کانولا بپزید.  از روغن برزک برای درست کردن سس های خانگی استفاده کنید که شامل ویتامین ها و مواد مغذی عالی می شوند.   هر دو روغن شامل سطوح بالای اسید چرب امگا 3 می شوند که به تقویت فولیکول ها کمک کرده و مو را درخشان تر می کند.
 
10.    هر روز قرص مکمل امگا 3 بخورید تا مواد مغذی کافی برای مو و بدنتان تأمین شود.

امگا 3
نکات
•    مقدار مناسب آب بنوشید تا بدن و موی شما هیدراته باقی بماند.
•    موی صاف، درخشان تر از موی مجعد است. این بدین خاطر است که روغن الزامی برای مو به نام سبوم در موهای صاف بیشتر اشباع می شود تا موهای مجعد.

هشدار
•    اول گرمای روغن را امتحان کرده و سپس آن را به موی خود بزنید.  هرگز از روغن های بسیار داغ روی مو یا بخش های دیگر بدن استفاده نکنید.  اگر روغن بیش از حد داغ باشد، بگذارید روغن چند دقیقه خنک شده و سپس از آن استفاده کنید.
..