نکاتی برای مراقبت از موها و حفظ سلامت آنها در تابستان

۱۴۰۰/۵/۲۷

مشکل شماره یک: موهای آفتاب سوخته
تاکنون خورشید دشمن شماره یک مو در تابستان است. آفتاب باعث خشکی موهای ما می شود و در صورت رنگ آمیزی ، مشکل جدی تر خواهد شد ، زیرا موهای رنگ شده مواد محافظ طبیعی خود را از دست می دهند ، بنابراین خورشید بر ظاهر و احساس آن تأثیر می گذارد.

برای مقابله با این مشکل ، آرایشگران مراحل زیر را توصیه می کنند:
از نرم کننده بدون شستن موها استفاده کنید: اگر زیاد از آن استفاده نکنید ، در تابستان به حالت دهی موها کمک می کند و همچنین به ریشه موها حجم می دهد.
برخی از محصولات مو: می توانید از محصولات طراح که حاوی درصد بالایی از مواد محافظ در برابر آفتاب برای موهای شما هستند استفاده کنید ، مانند اسپری مو و کرم مو با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF).
پوشیدن کلاه: کلاه می تواند مدرن و زیبا باشد ، بنابراین موهای شما را حفظ کرده و در عین حال ظاهری مدرن به خود می گیرد. علاوه بر این ، شما نباید خطر گرمازدگی را فراموش کنید ، زیرا کلاه از سر در برابر قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب سوزان محافظت می کند.

مشکل شماره دو: موهای سبز
کلر یکی از بزرگترین دشمنان مو است. اگر آب استخری که در آن شنا می کنید از نظر شیمیایی به درستی متعادل نیست ، مواد معدنی مانند مس موجود در آب می تواند به موهای شما بچسبد. حتی در این مورد ، موهای رنگ شده بیشتر در معرض مشکل هستند ، به ویژه موهایی که با هایلایت بلوند رنگ شده اند.

مراحل زیر این مشکل را کاهش می دهد:

شستن موها: حتما موها را قبل از ورود به استخر یا دریا بشویید و با کرم ضد آفتاب رنگ کنید.
کرم مرطوب کننده: موها را می توان با کرم مرطوب کننده یا کرم موهای چرب رنگ کرد و همچنین می توانید از محصولات مو با سطح اسید ۳.۵.pH استفاده کنید. هدف از استفاده از این محصولات ایجاد "سدی" بین موهای شما و موادی است که می توانند باعث سبز شدن موها شوند ، در نتیجه نفوذ کلر و نمک به موها کاهش می یابد.
موها را آبکشی کنید: بلافاصله پس از بیرون آمدن از آب ، ترجیحاً موها را با آب بشویید و به محض رسیدن به خانه با شامپو بشویید.

مشکل شماره سه: استفاده از مواد شیمیایی برای تغییر مدل مو
تکنیک های صاف کردن موهای ژاپنی ، محصولات ضد وز شدن مرطوب ، صاف کننده مو ، رنگ مو - هرگونه فرآیند شیمیایی مانند این به موها آسیب می رساند و آنها را ضعیف می کند. ترکیب نور خورشید و مواد شیمیایی مشکل را تشدید می کند. حتی مواد شیمیایی که برای جلوگیری از فر شدن با رطوبت کمتر در تابستان طراحی شده اند می توانند موها را تا حدودی ضعیف کنند.

یکی دیگر از دشمنان شدید مو ، پراکسید هیدروژن با غلظت ۶ درصد است. بسیاری از مردم پراکسید هیدروژن را در موهای خود قرار می دهند زیرا فکر می کنند به این ترتیب در حالی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند ، تارهای طلایی پیدا می کنند.
در واقع هیچ چیز مضرتر از این ماده وجود ندارد. پراکسید هیدروژن کوتیکول ها را کاملاً باز می کند و به قشر (لایه محافظ مو) آسیب می رساند و اگر چیزی برای محافظت از مو وجود نداشته باشد ، می تواند خشک شده و چروکیده شود.
گاهی اوقات آسیب به مو در اثر استفاده از پراکسید هیدروژن می تواند فاجعه بار و برگشت ناپذیر باشد.

مشکل شماره چهار: شانه زدن زیاد و خشک شدن موها
هرگونه شانه زدن ، برس کشیدن یا سشوار کشیدن موها می تواند موها را ضعیف کند. به خصوص هنگام مسواک زدن موها در حالی که خیس هستند ، این امر می تواند منجر به دررفتگی مو از ریشه شود زیرا موهای خیس ضعیف تر ، شکننده تر و حساس تر به آسیب هستند.

توصیه می شود از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید ، و اگر از سشوار استفاده می کنید ، توصیه می شود کمتر از آن استفاده کنید ، و اگر این کار را می کنید ، باید آن را در دمای پایین اجرا کنید ، توصیه می شود از یک دمنده - یک قطعه استفاده کنید. که به سشوار متصل شده و گرما را به طور یکنواخت پخش می کند و روند خشک شدن را صاف می کند.

قبل از خشک کردن موها با سشوار ، توصیه می شود که نرم کننده مو را بدون آبکشی روی موها بمالید. اگر موهای شما کرکی است ، بهتر است از سشوار استفاده نکنید و از روش های دیگر استفاده کنید.
نباید موهای خود را با حوله بمالید تا خشک شود. از یک حوله برای آرام زدن موهای خود و جذب آب اضافی استفاده کنید. مالیدن موها شوره سر را که از مو محافظت می کند از بین می برد و با حرارت سشوار ، این می تواند به مو آسیب برساند.

استفاده از نوارهای لاستیکی یا هر نوع کشیدن دیگر موها را به حداقل برسانید ، زیرا موها را ضعیف می کند.

مشکل شماره پنج: استفاده از محصولات غذایی روی موها
افرادی هستند که اصرار دارند محصولات غذایی مانند آب لیمو ، مالت ، روغن زیتون ، تخم مرغ و سس مایونز را روی موهای خود بگذارند ، به امید داشتن موهای سالم ، غنی و براق. با این حال ، به عنوان بخشی از نکات مراقبت از مو ، کارشناسان توصیه می کنند از محصولاتی استفاده کنید که برای موها طراحی شده اند و از نظر علمی موثر بوده اند ، به ویژه ماسک های تغذیه ای با کیفیت بالا که به رطوبت وابسته هستند نه روغن و مناسب نوع موهای شما ، یک یا دو بار یک هفته. ترجیحاً از ماسک به جای استفاده از نرم کننده مو استفاده کنید ، زیرا ماسک حاوی مواد نرم کننده و تغذیه کننده بیشتری است. ماسک از موها در برابر آسیب های نور خورشید ، محیط ، آب و هوا محافظت می کند ، به نرم شدن آن ، جلوگیری از شکستگی انتها و ترمیم موهای خشک یا آسیب دیده کمک می کند.

ماسک را باید پس از جذب آب اضافی با حوله روی موهای مرطوب بمالید ، ۱-۵ دقیقه صبر کنید و آن را با آب ولرم بشویید. از سوی دیگر ، خوردن غذاهای غنی از اسیدهای امگا ۳ مانند ماهی و روغن دانه کتان به سلامت مو کمک می کند. بیوتین گروهی از ویتامین های گروه B است که همه آنها برای مو مفید هستند و استفاده از ۲.۵ میلی گرم در روز توصیه می شود. توصیه می شود قبل از استفاده از این محصولات ، دستورالعمل استفاده را مطالعه کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

مشکل شماره شش: موخوره
تابستان دوره مناسبی برای کوتاه کردن موهای کوتاه یا موهای کوتاه است. بنابراین ، توصیه می شود که انتهای موها را قطع کنید ، و مطمئناً در صورت شکنندگی ، شادابی موها را افزایش داده و ظاهری سالم به آنها می دهید.
همچنین توصیه می شود از جمع آوری و کشیدن موها برای جلوگیری از ضعیف شدن و شکستگی موها خودداری کنید.
اگر می خواهید موها را جمع کنید ، بهتر است این کار را با سنجاق سر انجام دهید و نه با نوار لاستیکی. همچنین توصیه می شود موها را با سرم یا روغن آرگان خوب رنگ کنید که موها را تغذیه می کند.

مشکل شماره هفت: عرق روی پوست سر جمع می شود
در تابستان ، در میان نکات مراقبت از مو توصیه می شود موها را هر روز با شامپوی مناسب برای استفاده روزانه شستشو دهید ، زیرا عرق روی پوست سر جمع می شود ، همچنین چربی و خاک. شستشو همچنین به خلاص شدن از شر ریزش مو کمک می کند و باعث بازسازی مو می شود. توصیه می شود موها را با آب گرم یا گرم شستشو دهید تا منافذ پوست سر باز شود و با بستن آب سرد پایان یابد. مهم است که شامپو بر روی مو و پوست سر پخش شود.

هنگام شستن موها ، ترجیح داده می شود که پوست سر را با نوک انگشتان به آرامی ماساژ دهید ، اما مراقب باشید که از ناخن ها استفاده نکنید. ماساژ گردش خون را در پوست سر تحریک می کند و به حذف سلول های مرده کمک می کند. اگر طول موها متوسط ​​تا بلند است ، توصیه می شود دو بار بشویید - اولین بار شستشوی سطحی و بار دوم شامپو روی موها باقی بماند ، در این مدت پوست سر را ماساژ دهید. باید مراقب باشید که شامپو باقیمانده را از مو و پوست سر جدا کنید تا از تحریک جلوگیری شود و موها در معرض خطر از دست دادن رنگ و از بین رفتن درخشندگی قرار گیرند.

سرانجام ، اجتناب از همه عوامل آسیب مو در طول تابستان دشوار است ، اما رعایت نکات زیر تا حد ممکن آن را کاهش می دهد.


summer hair care
..