روش صحیح شستن موها

۱۴۰۰/۶/۲

این بار ، نکات لازم برای شستن صحیح موها و داشتن موهای براق و زیبا را برای شما جمع آوری کرده ایم.

۱- شستشوی زیاد موها
اکثر مردم نیازی به شستن روزانه موهای خود ندارند. افرادی که به شستشوی روزانه موها نیاز دارند ، بیشتر افرادی هستند که دارای نوع موی بسیار چرب و پوست سر چرب هستند.
اما گاهی موها به دلیل استفاده از محصولاتی که مناسب نوع موهای ما نیستند ، چرب می شوند که می تواند منجر به بروز شوره در پوست سر شود.

به صاحبان موهای چرب توصیه می شود هنگام خشک شدن موها ، شامپو را مالیده و سپس موها را آبکشی کنند. خیر ، شستن روزانه موها منجر به ریزش مو نمی شود.

۲- نسبت شامپو و نرم کننده
آرایشگران مو در مورد روش شستن موها توصیه می کنند موها را دوبار با شامپو و در انتها یکبار با استفاده از نرم کننده شستشو دهید.

هدف از شستن موها در دفعه اول از بین بردن کثیفی موها است ، بار دوم موها را درخشان کرده و شستشو با نرم کننده به آن نرمی می بخشد.

افرادی که از محصولات مراقبت از مو در راه شستشوی مو مانند موم ، کرم مرطوب کننده ، ژل ، موس و دیگران استفاده نمی کنند ، می توانند از شستن موها یکبار با شامپو و یکبار با نرم کننده استفاده کنند.

نرم کننده باید فقط از ریشه تا نوک موها استفاده شود و فقط مقدار کمی که در نوک انگشتان باقی می ماند را می توان به آرامی در پوست سر ماساژ داد.

۳- با نیروی زیاد شستشو ندهید
توصیه می شود از شامپو داخل مو و پوست سر با حرکات نرم و ملایم و نه شدید استفاده کنید. حرکات بسیار سریع و خشن نیز می تواند باعث گیرکردن موها در هنگام شستشو شود.

موها را از سر تا انتها به آرامی ماساژ دهید و سپس موها را به خوبی آبکشی کنید.

۴- برای کسانی که موهای فر دارند
متخصصان توصیه می کنند موهای فر را فقط با نرم کننده بشویید و توصیه می کنند شامپو را به طور کامل رها کنید.

این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما مطمئناً دختران یا پسران آن را امتحان کرده اند ، حتی اگر این نکته عجیب به نظر برسد ، ارزش امتحان کردن را دارد.

۵- آب گرم یا سرد؟
آب ولرم آب داغ می تواند به پوست سر آسیب برساند و می تواند سوختگی را حفظ کند و آب سرد احتمالاً خاک را به خوبی از مو پاک نمی کند.

۶- احساس خارش در پوست سر پس از شستشو
این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد: ممکن است شامپوها و نرم کننده ها برای نوع موهای شما مناسب نباشند ، یا موادی که از آنها ساخته شده اند مناسب شما نباشند و حتی باعث ایجاد حساسیت شوند.

دلیل دیگر این است که نرم کننده بیش از حد با پوست سر تماس پیدا می کند. استفاده از نرم کننده فقط برای موها در نظر گرفته شده است و توصیه می شود که در صورت بروز خارش موها را از ریشه مو دور نگه دارید.

همچنین توصیه می شود نوع شامپو و نرم کننده ای که استفاده می کنید را تغییر دهید و بررسی کنید که آیا خارش از بین می رود یا خیر.

۷- موها را باید خشک یا مرطوب کرد؟
در حقیقت ، پاسخ قطعی وجود ندارد. متخصصان پوست شانه زدن موها را بعد از خشک شدن توصیه می کنند ، در حالی که آرایشگران توصیه می کنند بلافاصله پس از شستن موها در حالت مرطوب ، آنها را شانه کنید.

موهایی وجود دارد که نمی توان آنها را هنگام خشک شدن شانه کرد ، زیرا این امر باعث متورم شدن زیاد موها می شود. توصیه می شود موهایی را که هنگام خشک شدن تمایل به ریزش دارند شانه کنید ، زیرا شانه زدن در موهای مرطوب باعث افزایش ریزش می شود.

در همه موارد ، همیشه توصیه می شود موها را قبل از شستشو شانه کنید تا راحت تر شسته شوند و از گیر افتادن موها جلوگیری شود.

۸- خشک کردن حوله
تا موها را با حوله خشک نکنیم ، توصیه می شود حوله را با حرکات ملایم آغشته کنید و با مالیدن موها را خشک نکنید. مالیدن حرکات می تواند به موها آسیب برساند و باعث شکستن آنها شود.

۹- خشک کردن با سشوار
اگر قصد دارید بعد از شستشو موها را با سشوار خشک کنید ، توصیه می شود شستشو را با آبکشی موها به پایان برسانید تا از الکتریسیته ساکن موها به سشوار جلوگیری شود.

۱۰- ماساژ پوست سر
توصیه می شود حداقل هفته ای یکبار پوست سر خود را با ماساژ ماساژ دهید تا خون در سر تحریک شود.

۱۱- شستشو با صابون بدن
این توصیه نمی شود زیرا pH صابون با شامپو متفاوت است و برای پوست سر مناسب نیست.


wash hair
..