روشهای مراقبت از موها مخصوص تابستان

۱۴۰۰/۸/۴

با شروع تابستان ، موها نیاز به مراقبت و توجه دارند ، زیرا موها در معرض گرمای خورشید قرار می گیرند که باعث خشک شدن ، ریزش و شکستن آنها می شود.بنابراین ، شناخت روش های مراقبت از مو ضروری است.

نحوه مراقبت از مو در تابستان:

1. آب بنوشید
نوشیدن آب در طول روز به میزان 8 لیوان در روز ضروری است ، زیرا آب از خشک شدن بدن و مو جلوگیری می کند و به درخشندگی و سلامت موها کمک می کند.

2. از نور خورشید دور بمانید
شما باید سلامت موها را با محافظت از آنها در برابر اشعه خورشید ، عدم قرار گرفتن در معرض آنها در بعد از ظهر و اطمینان از استفاده از کلاه یا روسری برای جلوگیری از خشک شدن موها حفظ کنید.

3. از روغن های طبیعی استفاده کنید
استفاده از روغن های طبیعی و ماساژ موها با آنها به داشتن موهای سالم کمک می کند. نمونه هایی از این روغن ها روغن زیتون ، روغن جوجوبا ، روغن بادام شیرین و روغن آرگان است ، با ماساژ دادن موها با آنها و گذاشتن آن به مدت نیم ساعت روی موها و بعد شستن آن.

4. از محافظ مو استفاده کنید
انواع مختلفی از محصولات مو برای محافظت در برابر اشعه خورشید وجود دارد که می توان از آنها برای کاهش آسیب هایی که موها در تابستان بر اثر تابش آفتاب به موها وارد می کند ، استفاده کرد ، اما قبل از استفاده باید از کیفیت این محصولات اطمینان حاصل کنید تا دچار مشکل نشوید.

5. شستن موها
مهم است که موها را خوب بشویید و از تمیزی آنها مراقبت کنید ، زیرا این امر به تجدید روغن طبیعی پوست سر که به شادابی موها کمک می کند ، کمک می کند و همچنین باید از شامپوهای طبیعی استفاده کنید که برای نوع موی شما مناسب است.

6. انتهای موها را کوتاه کنید
برای رشد بهتر موها در تابستان ، باید مراقب باشید که هر دوره انتهای موها را کوتاه کنید ، و این به نوبه خود به تحریک رشد مو به صورت طبیعی کمک می کند و همچنین به خلاص شدن از شر شکستگی مو کمک می کند.

نکات مراقبت از مو:
خوردن غذاهای سالم حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ، که همه عناصر مورد نیاز مو را برای رشد آنها تأمین می کند ، علاوه بر این غذاهای سالم حاوی کلسیم و فیبر در تقویت فولیکول های مو نقش دارند.
از استفاده از رنگ هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند و آسیب های زیادی به موها از جمله شکستگی انتها و ریزش و خشکی مو می رسانند ، خودداری کرده و حنای طبیعی را جایگزین آنها کنید.
از سیگار کشیدن که بر موها تأثیر زیادی می گذارد و مشکلات زیادی از جمله ریزش ، خشکی و شکستگی موها را ایجاد می کند ، خودداری کنید.
از شانه مناسب ترجیحاً چوبی با دندانهای پهن استفاده کنید تا موها به درستی شانه شوند.
نحوه مراقبت از موهای خشک
از استفاده از محصولات مو حاوی مواد شیمیایی مانند سیلیکون و سولفات که به موها آسیب زیادی می رساند و منجر به آسیب ، شکستگی و ریزش آنها می شود ، خودداری کنید و باید مراقب باشید که این محصولات با روغن های طبیعی جایگزین شوند.
استفاده بیش از حد از سشوار بر سلامتی موها تأثیر زیادی می گذارد و برای مراقبت از موهای خشک باید کمتر از سشوار استفاده کرد.
توجه به مرطوب کردن موها برای محافظت در برابر کم آبی و ریزش مو ، از طریق استفاده از مواد طبیعی که حاوی مواد شیمیایی نیستند.
..