دانه کنجد علت اصلی سفیدی مو را درمان می کند

۱۴۰۰/۱۰/۲

ظاهر موهای خاکستری از لحاظ تاریخی با افزایش سن مرتبط بوده است و شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد ایجاد تغییرات در سبک زندگی می تواند این روند را به تعویق بیندازد. گنجاندن یک دانه در رژیم غذایی ممکن است علت اصلی سفید شدن را برطرف کند. محققان مدت‌هاست که به دنبال کشف مکانیسم‌های بیولوژیکی زیربنای فرآیند خاکستری شدن هستند. خاکستری شدن نتیجه نهایی کمبود ملانوسیت‌هایی است که به موها رنگ می‌دهند، با این حال، دلیل این امر تا حدودی یک راز باقی مانده است. اما برخی شواهد نشان می دهد که این فرآیند می تواند به تعویق بیفتد و در برخی موارد حتی قابل برگشت باشد.

روند سفید شدن مو با استرس، در میان بسیاری از عوامل بیولوژیکی دیگر، به ویژه افزایش سن مرتبط است، و برخی از دانشمندان استدلال می‌کنند که وقتی این روش سریعاً پس از ظاهر شدن اولین علائم از دست دادن رنگ انجام شود، احتمال سفید شدن موها بیشتر است.

برخی از مطالعات به دانه‌های کنجد به‌عنوان یک ضد پیری اشاره می‌کنند، زیرا پوست سر را با مواد مغذی ضروری که فعالیت ملانوسیت‌ها را تقویت می‌کنند، تغذیه می‌کنند. به گفته متخصص تغذیه ناتالی کومووا، "دانه‌های کنجد سیاه یکی از بهترین مواد غذایی ضد پیری هستند."

کومووا توضیح داد: دانه‌های کنجد حاوی بالاترین درصد روغن با طعم غلیظ مغزی هستند و در انواع مختلف از دانه‌های سیاه و قهوه‌ای تا قرمز و بنفش وجود دارند.

کومووا در ادامه توضیح داد که انواع سیاه دانه کنجد برای احیای رنگ مو مفیدترین است، زیرا حاوی مقادیر فوق العاده بالایی از آنتی اکسیدان است و از جمله سایر مواد مغذی کلیدی، غنی از کلسیم، منیزیم، ویتامین B1، مس، روی، فسفر، اسیدهای آمینه، فیبر غذایی و سلنیوم.

بر اساس مطالعات، آنتی اکسیدان های موجود در دانه کنجد سیاه به خنثی کردن یا خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد کمک می کند که باعث آسیب سلولی و ایجاد علائم پیری می شود. دانه کنجد سیاه فواید تغذیه ای زیادی برای بدن دارد و این دانه ها به دلیل کارایی خود در تقویت بدن شناخته شده اند.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در دانه کنجد سیاه موها را تغذیه می کند، رشد مو را تحریک می کند و پوست سر را تغذیه می کند زیرا جریان خون را در ناحیه سر افزایش می دهد و با این کار، دانه های کنجد سیاه مسیر ریشه موهای خاکستری را از بین می برند و رنگ جدیدی به موهای شما می بخشند. کومووا ادامه داد. همچنین فعالیت ملانوسیت ها را افزایش می دهد - این باعث افزایش تولید رنگدانه ملانین می شود که مسئول رنگ دادن به مو است و موهای خاکستری را معکوس می کند.

دانه کنجد حاوی تعدادی ترکیبات فعال زیستی است که از استفاده از آنها برای سایر علائم مرتبط با افزایش سن، از جمله کم شنوایی، ضعف حافظه و ضعف بینایی پشتیبانی می کند.تحقیقات نشان می دهد که دانه کنجد می تواند به زنان یائسه در تنظیم هورمون ها کمک کند.
..