با استفاده از ماسک های طبیعی درخشندگی موها را افزایش دهید

۱۴۰۰/۵/۳۰

استفاده مکرر و منظم از برخی ماسک های طبیعی ممکن است به افزایش درخشندگی موها کمک کند ، مانند موارد زیر:

۱. ماسک پیاز و آب اسطوخودوس
یک سر بزرگ پیاز فشرده می شود ، سپس آب پیاز گرفته می شود و فقط چند قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه می شود و سپس با استفاده از نوک انگشتان ، مخلوط پیاز و اسطوخودوس با حرکات ماساژ سبک روی سر پخش می شود. مخلوط پیاز و اسطوخودوس را بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه روی موها و پوست سر بشویید.
۲. ماسک آووکادو و روغن بادام
تفاله رسیده آووکادوی تازه را له کنید ، سپس تفاله آووکادو را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید. مخلوط روغن بادام و آووکادو روی موهای خیس قرار می گیرد و این مخلوط از ریشه مو تا انتهای آن پخش می شود. پس از گذشت حدود نیم ساعت ، موها را از ماسک آووکادو که برای مرطوب کردن و افزایش درخشندگی موها طراحی شده است ، بشویید.

۳. ماسک عسل و روغن زیتون
دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با چند قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا مقدار حاصله برای پوشاندن موها و پوست سر کافی باشد ، سپس ماسک عسل و روغن را روی موهای خشک بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بگذارید تا شستشو شود.

۴. ماسک عسل ، روغن و تخم مرغ
یکی از محبوب ترین دستور العمل های طبیعی برای افزایش درخشندگی مو ، دستور تهیه ماسک تخم مرغ است. برای تهیه این ماسک ، یک تخم مرغ کامل را فقط با یک قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون مخلوط کنید ، سپس از این مخلوط برای پوشاندن کل پوست سر و مو به مدت ۳۰ دقیقه استفاده کنید. پس از اتمام دوره ذکر شده ، موها را با شامپو و آب تمیز کنید.

۵. ماسک ژلاتین
یک قاشق ژلاتین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید ، سپس ژلاتین و آب را به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید ، پس از آن ۳ قطره روغن رزماری و روغن مریم گلی به فنجان آب و ژلاتین اضافه می شود. مخلوط ماسک ژلاتین را روی موهای تمیز بریزید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

۶. ماسک شیر و شنبلیله
۳ قاشق غذاخوری پودر تخم شنبلیله را با ۵ قاشق غذاخوری کشک مخلوط کنید ، سپس مخلوط شیر و شنبلیله را روی موها پخش کنید تا بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی شود.

افزایش درخشندگی مو با روغن های گرم
ممکن است از برخی انواع روغن های گرم برای کمک به تقویت موها و درخشندگی و شادابی موهای خشک استفاده کنید ، مانند روغن های نارگیل ، روغن کرچک ، روغن جوجوبا ، روغن بادام و روغن ذرت.

با رعایت مراحل زیر می توانید از هر یک از روغن های فوق برای افزایش درخشندگی مو استفاده کنید:

معادل نصف فنجان روغن را گرم کنید تا روغن به دمای گرم برسد که پوست سر تحمل می کند.
روغن گرم را روی موها و پوست سر پخش کنید.
موها و پوست سر را با یک حوله گرم و مرطوب بپوشانید.
روغن را یک شب روی موها بگذارید ، سپس موها را طبق معمول بشویید.
افزایش شفافیت مو با شستشوی طبیعی مو
علاوه بر ماسک های طبیعی ذکر شده در بالا ، همچنین می توانید با استفاده از شستشوی طبیعی و سالم موها ، درخشندگی موها را افزایش دهید. در اینجا چند دستور العمل شستشوی طبیعی مو وجود دارد:

۱. دستور لوسیون آلوئه ورا: پوست سر ترکیبی
۵ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با دو قاشق غذاخوری ژل تازه آلوئه ورا و روغن گل رز مخلوط کنید ، سپس کمی آب به مخلوط لوسیون اضافه کنید. لوسیون آلوئه ورا را در یک قوطی اسپری تمیز و خالی نگه دارید و بعد از اتمام دوش ، مقدار کمی روی موهای خشک شده با حوله اسپری کنید.

۲. دستور لوسیون چای سبز: برای پوست سر چرب
حدود ۴ قاشق غذاخوری چای سبز خشک شده را در نیم لیتر آب بجوشانید و وقتی نیمی از مایع تبخیر شد ، چای سبز را از روی آتش برداشته ، پس از آن فقط ۴ قطره روغن اسطوخودوس به محلول غلیظ چای اضافه می شود و لیس را کنار بگذارید تا خنک شود.

لوسیون بر روی پوست سر و تمام موها ریخته می شود ، سپس سر با یک حوله خشک حمام پیچیده می شود و موها پس از آن خشک می شوند.

۳. دستور شستشوی سرکه سیب: برای پوست سر خشک
یک مشت گل بابونه را در دو فنجان آب داغ بریزید ، بابونه را برای مدت کوتاهی در آب خیس دهید ، سپس آب گلهای بابونه را فیلتر کنید و دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را به آن اضافه کنید. موها را بعد از شستن با آب و شامپو با سرکه سیب بشویید.

افزایش درخشندگی مو: توصیه ها و نکات اضافی
همچنین می توانید توصیه های زیر را برای افزایش درخشندگی مو رعایت کنید:

عادت های زیر را در طول دوش دنبال کنید: قبل از استفاده از شامپو از نرم کننده مو استفاده کنید و موها را با شامپو با آب گرم بشویید ، سپس آخرین بار آن را با آب سرد بشویید.
انتهای خشک مو را به طور مرتب کوتاه کنید.
بر خوردن برخی غذاها مانند گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، گردو ، صدف و ماهی های چرب مانند ماهی آزاد تمرکز کنید.
از موارد زیر که ممکن است بر شادابی و درخشندگی مو تأثیر منفی بگذارد ، اجتناب کنید: رنگ آمیزی شیمیایی ، حالت دادن به موها ، قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب یا هوای مرطوب یا بسیار سرد.
برخی مکمل های غذایی را که ممکن است به افزایش درخشندگی موها کمک کند ، مانند ویتامین C ، بیوتین و مکمل های آهن مصرف کنید.
موها را ۲-۳ بار در روز شانه کنید تا گردش خون در پوست سر تقویت شود.



..