چگونگی مراقبت از موهای خشک

۱۳۹۹/۵/۱۶

مراقبت-از-موهای-خشک

موهای خشک، شکننده و زبر به نظر میرسند. دلایل زیادی برای خشک بودن موها وجود دارد از ژنتیک گرفته (اگر پدر یا مادر موهای خشک داشته باشند، ممکن است موهای شما هم همینطور شود) تا مواد شیمیایی.
چربی غیرفعال هم میتواند یکی از عوامل خشکی موها باشد.اگر خشکی موی شما حاصل از خشکی پوست سر باشد بهتر است تعداد دفعات شستن موها را کاهش دهید(هر دو یا سه روز در هفته)
همچنین به نوع شامپو و نرم کننده ای که استفاده میکنید دقت کنید وهمینطور بررسی کنید که روی برچسب آنها کلمه مرطوب سازی و یا آبرسانی وجود داشته باشد.
مراقب استفاده از وسایل حرارتی و شیمیایی باشید.
همچنین اتو موها هم می توانند صدمات جدی به مو وارد کنند. همچنین استفاده از سشوار با حرارت بالا هم میتواند به موها آسیب برساند.
کاهش میزان استفاده از وسایل حرارتی و یا حداقل کار با درجه حرارت کمتر مییتواند برای سلامت موها مفید باشد.
اگر در مورد استفاده از چیزی برای موهایتان مطمئن نیستید در مورد آن همانطور که با پوستتان رفتار میکنید برخورد کنید. آیا شما حاضرید هر روز صبح هوای داغ به صورتتان بدمید؟ البته که نه.
زیاده روی در استفاده از مواد شیمیایی٬ رنگ مو و صاف کننده ها می تواند ساقه مو را از روغن های حیاتی اش خالی کند. برخی رنگ موها مواد شیمیایی با اثری کمتر دارند.بی رنگ کننده و پروکسیدها هم موادی هستند که باید بیشتر مراقب آنها باشید.
این مواد باعث خشکی و شکنندگی موها شده و موخوره ایجاد می کنند.
وبالاخره در فصل تابستان باید مراقبت بیشتری انجام دهید. آفتاب و کلر می توانند موهای شما را خشک و شکننده کنند.

..