۳ گیاهی که با ریزش مو مبارزه می کنند

۱۴۰۰/۱۰/۱

تحقیقات نشان داده است که برخی از گیاهان ممکن است به تقویت مو، حمایت از سلامت پوست سر، بهبود تراکم مو یا تحریک چرخه رشد مو کمک کنند.

در اینجا برخی از بهترین گیاهانی که به مبارزه با ریزش و رشد مجدد مو کمک می کنند آورده شده است:

برگ گزنه
بر اساس یک مطالعه در سال 2018، عصاره برگ گزنه حاوی مقادیر بالایی از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به محافظت از پوست سر کمک کند.

برگ گزنه همچنین سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و روی است که می‌تواند فولیکول‌های مو را تقویت کند و همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و ویتامین C است که به‌عنوان سپری برای محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از آن عمل می‌کنند.

گزنه نه تنها به مبارزه با ریزش مو کمک می کند، بلکه می تواند به رشد مجدد مو نیز کمک کند و برگ گزنه سرشار از سیلیس و گوگرد است که باعث درخشندگی و سلامت موها می شود. توصیه می شود موها را با عصاره گزنه و آب بشویید که باعث رشد مجدد موهای از دست رفته و همچنین به بازگرداندن رنگ اصلی مو می شود.

کاه جو دو سر
یک گیاه بسیار مغذی و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص سیلیس است که به درمان نازک شدن مو کمک می کند. کاه جو دوسر نیز به درمان خارش و شوره سر کمک می کند و این گیاه را می توان به شکل مکمل، به صورت چای نوشیده یا مستقیماً روی پوست سر استفاده کرد.

قاصدک
قاصدک به کاهش تولید سیتوکین های التهابی، که ترکیباتی هستند که معمولاً در درمان التهاب در بدن نقش دارند، کمک می کند. دکتر دبورا اسکات، استادیار درماتولوژی در دانشگاه می گوید: «دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد، و برخی از آنها با التهاب در بدن مرتبط هستند، به همین دلیل است که ریشه قاصدک به دلیل توانایی آن در مبارزه با عفونت، ممکن است به درمان ریزش مو کمک کند.
..