قهوه آسیاب شده چگونه به سلامت مو کمک می کند؟

۱۴۰۰/۹/۲۶

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که هم برای سلامتی انسان و هم برای پوست مفید است، به همین دلیل است که از عصاره قهوه در محصولات زیبایی و مراقبت شخصی استفاده می شود. به گفته متخصصان زیبایی، مالیدن قهوه آسیاب شده بر روی پوست سر می تواند سلامت مو را بهبود بخشد و به خلاص شدن از مشکلات آن به طور طبیعی کمک کند.

مالیدن پوست سر با قهوه آسیاب شده به لایه برداری آن و حذف سلول های مرده کمک می کند. همچنین به بهبود گردش خون کمک می کند. کارشناسان می گویند پوست سر نادیده گرفته ترین قسمت بدن است و اغلب با سلول های مرده مسدود می شود.

لایه برداری برای تقویت رشد موهای جدید، حذف موهای قدیمی ضروری است لایه برداری همچنین به جلوگیری از شوره سر، عفونت های باکتریایی و احیای پوست سر کمک می کند.

از آنجایی که قهوه اسیدی است، به بازیابی تعادل pH مو و پوست سر آسیب دیده کمک می کند.

چگونه می توانید با استفاده از قهوه آسیاب شده در خانه یک مخلوط طبیعی مو درست کنید:

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری قهوه تازه آسیاب شده، 1 قاشق غذاخوری روغن بادام، 9 قطره روغن درخت چای، 1 قاشق غذاخوری شکر نارگیل، و 8 قطره اسانس نعناع فلفلی.

طرز تهیه مخلوط:
کاسه ای برداشته و قهوه آسیاب شده را اضافه کرده و با شکر نارگیل و روغن بادام مخلوط می کنیم. سپس قطره هایی از اسانس های فوق را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا گلوله ای در آنها ایجاد نشود. در پایان مخلوط را روی پوست سر مرطوب قرار دهید و قبل از اینکه با آب بشویید با حرکات دورانی خوب ماساژ دهید.

کارشناسان توصیه می کنند از این مخلوط به صورت روزانه استفاده نکنید زیرا ممکن است منجر به نتایج معکوس شود و دو یا سه بار در هفته کافی است.
..