۵ ماده غذایی که برای جلوگیری از ریزش مو باید از آنها اجتناب کنید

۱۴۰۰/۹/۱۷ ۲۰:۰:۱۲

اگر موهای شما خسته به نظر می رسد و مدام در حال ریزش است ، ممکن است نتیجه رژیم غذایی شما باشد. مانند هر قسمت دیگری از بدن ، موهای شما مواد مغذی را از آنچه می خورید دریافت می کند و اگر موهای شما در حال نازک شدن یا ریزش است ، زمان آن رسیده است که این پنج ماده غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید:

شکر

یکی از عوامل اصلی ریزش مو است و شکر می تواند باعث گردش خون ضعیف شود که باعث توقف جریان خون به بالای سر و فولیکول های مو می شود ، و این مانع از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو می شود. شکر همچنین می تواند باعث افزایش سطح تستوسترون و ریزش مو شود.

محصولات لبنی
اگر محصولات لبنی پرچرب مانند شیر کامل و پنیر را انتخاب می کنید ، چربی های موجود در این محصولات لبنی همچنین می تواند منجر به افزایش سطح هورمون تستوسترون در ریزش مو شود. همچنین ، اگر هرگونه بیماری پوستی دارید که باعث خارش یا پوسته پوسته شدن پوست سر می شود مانند شوره سر ، اگزما یا پسوریازیس ، محصولات لبنی می تواند منجر به افزایش دفعات ریزش مو شود.

ماهی شمشیر
ماهی شمشیر حاوی مقادیر نسبتاً زیادی جیوه است ، بنابراین NHS توصیه می کند که بیش از یک تکه در هفته نخورید. گذشته از نگرانی های دیگر مربوط به خوردن ماهی های حاوی جیوه ، جیوه با توانایی بدن شما در جذب روی تداخل دارد و کمبود روی می تواند باعث نازک شدن موها و ریزش آنها شود.

الکل
وقتی آب زیادی می نوشید ، صبح روز بعد با سردرد شدید از خواب بیدار می شوید و به شدت به یک لیوان آب نیاز دارید و این به دلیل کم آبی بدن است و موهای شما نیز بعد از نوشیدن مشروبات الکلی همین حالت را دارند. نوشیدن بیش از حد الکل باعث از بین رفتن رطوبت موها می شود و باعث شکنندگی و شکستن آنها می شود.

غذاهای چرب
پوست سر خود چربی به نام سبوم تولید می کند که موهای شما را مرطوب و سالم نگه می دارد. با این حال ، هنگامی که مقدار زیادی چربی می خورید ، پوست سر شما نیز شروع به ترشح بیشتر روغن می کند ، که باعث می شود موهای شما چرب و کدر به نظر برسد. این بیش از حد چربی تعادل ظریف پوست سر شما را بر هم می زند و هنگامی که فولیکول های مو با چربی پوشانده می شوند ، رشد مو را متوقف می کند.