فواید روغن نارگیل برای موها و دستور العمل های استفاده از آن

۱۴۰۰/۸/۳

روغن نارگیل یکی از مهمترین روغن های طبیعی برای از بین بردن موهای خشک و درمان شوره سر است. در اینجا مهمترین مزایای روغن نارگیل برای موها و دستورالعمل استفاده از آن آورده شده است.

مراقبت از مو برای زنان یکی از موارد مهم روزانه برای داشتن موهای درخشان است و یکی از راه های مراقبت از موها استفاده از روغن نارگیل است که حاوی بهترین مواد مغذی برای مو است ، زیرا به تغذیه پوست سر ، مرطوب کردن آن کمک می کند. موها را نرم کرده و آنها را نرمتر می کند و فواید روغن نارگیل برای موهای خشک بسیار است و شوره سر را درمان می کند.در ادامه با فواید روغن نارگیل برای موها و دستورالعمل های استفاده از آن آشنا می شویم.

فواید روغن نارگیل برای رشد و تقویت مو:
روغن نارگیل به تحریک گردش خون کمک می کند و این باعث تغذیه و روشن شدن فولیکول های بسته مو می شود که به بلند شدن و تقویت موها کمک می کند.
روغن نارگیل حاوی بهترین ویتامین ها از جمله ویتامین E است که به تغذیه مو کمک می کند و به بلند شدن موها کمک می کند.
دستور العمل روغن نارگیل برای تقویت مو:
می توانید پوست سر را با روغن نارگیل گرم به مدت بیست دقیقه و با استفاده از انگشتان دست به صورت دورانی ماساژ دهید.
یک چهارم فنجان روغن نارگیل را با یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کنید ، این مخلوط را گرم کنید و از ریشه تا انتهای مو به موها بزنید و با استفاده از یک کلاه پلاستیکی موها را بپوشانید. یک ساعت بعد با آب و شامپو شسته می شود. این دستور دو بار در طول هفته تکرار شود.


فواید روغن نارگیل برای موهای خشک:
روغن نارگیل به مرطوب شدن موها از ریشه تا انتها کمک می کند که باعث کاهش خشکی مو می شود ، زیرا حاوی اسیدهای چرب ، ویتامین E و پروتئین است که به تغذیه فولیکول های مو کمک کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می کند.

دستور العمل روغن نارگیل برای موهای خشک:
2 فنجان روغن نارگیل را با برگ های ترب مخلوط کنید ، مخلوط را روی آتش بگذارید تا رنگ آن تغییر کند و مواد را خنک کنید ، سپس قبل از خواب آنها را با ماساژ دادن روی موها قرار دهید ، موها را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید تا صبح و موها را با آب ولرم و شامپو بشویید.
می توانید 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید ، مواد را هم بزنید و با ماساژ آن را از ریشه تا انتهای موها بمالید ، حدود نیم ساعت روی موها بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

فواید روغن نارگیل برای درمان شوره سر:
روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است که به کاهش شوره سر و عفونت هایی که بر پوست سر تاثیر می گذارد کمک می کند و استفاده صحیح از روغن نارگیل به طور دائم از شر شوره سر خلاص می شود.
دستور العمل روغن نارگیل برای درمان شوره سر:
موها را با شامپو خوب بشویید و روغن نارگیل با ماساژ روی پوست سر قرار می گیرد و حداقل نیم ساعت روی موها می ماند ، سپس موها به خوبی شسته می شوند. این دستورالعمل را هفته ای یک بار تکرار کنید تا زمانی که پوسته به طور کامل از بین برود.
می توان 5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کرد و مخلوط را به مدت یک بیست دقیقه روی پوست سر بگذارید و بعد از آن موها را خوب بشویید. این دستور هفته ای یکبار تکرار می شود.
..