فواید روغن کرچک برای مو و کاهش موخوره

۱۳۹۹/۵/۱۴

روغن کرچک معجزه ای برای داشتن موهای زیبا و سالم

یکی از بهترین درمان های خانگی برای خشکی پوست سر، نازک شدن موها، موخوره و کم شدن موها روغن کرچک است. به خاطر خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی اش نیز در خیلی از محصولات آرایش نیز استفاده می شود. روغن کرچک به دلیل دارا بودن پروتئین ها،‌مواد معدنی و غنی بودن از ویتامین E به عنوان یک معجون جادویی برای موها عمل می کند.
در زیر برخی از فواید این روغن و راه های استفاده از آن آمده است:

۱. رشد موها را افزایش می دهد و کم شدن وها را کنترل می کند
روغن کرچک دارای ریسینلیدیک اسید و اسیدهای چرب امگا ۶ می باشد که باعث افزایش جریان خون در پوست سر و در نتیجه رشد موها می گردد. این روغن با کمک مواد غذایی موجود درونش، پوست سر را تغذیه کرده و ریشه موها را استحکام می بخشد.

نحوه استفاده: مقداری روغن نارگیل را با روغن کرچک در کاسه کوچکی مخلوط کرده و مقداری از آن را روی پوست سر خود ماساژ داده و با یک کلاه حمام بپوشانید و اگر برایتان مقدور است اجازه دهید تا روغن شب روی پوست سرتان بماند و سپس روز بعد آن را بشویید.

۲. با عفونت های پوست سر و شوره سر مقابله می کند
از انجاییکه روغن کرچک دارای خواص ضد باکتریایی ضد قارچی و ضد ویروسی است، گزینه مناسبی برای درمان عفونت های پوست سر و مشکلاتی از قبیل کچلی موضعی، خارش پوست سر می باشد. علاوه بر اینها روغن کرچک می تواند به درمان یکی از شایعترین مشکلات پوست سر یعنی شوره سر کمک کند.

نحوه استفاده: برای یک راه حل موثر در درمان مشکل شوره سر می توانید یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با روغن زیتون و آب نصف یک لیمو مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید و بعد از یک ساعت شست و شو دهید.

۳. موخوره را کاهش میدهد
موخوره یکی دیگر از مشکلات رایج موهاست و روغن کرچک هم راه درمان آن است. روغن کرچک جذب پوست سر شده و ساقه زبر و خشن موها را نرم می کند و از موخوره جلوگیری می کند.

نحوه استفاده: روغن کرچک نسبتا سنگین است و بنابراین می تواند با مقداری روغن زیتون یا روغن جوجوبا برای استفاده بهتر همراه شود. روغن زیتون به کاهش وز مو و کنترل موخوره کمک میکند. این ترکیب را روی همه قسمت های موهایتان بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

۴. می توان از آن به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کرد
روغن کرچک یک مرطوب کننده قوی است و عمیقا جذب پوست سر شده و موها را نرم میکند. این روغن یک راه حل ساده برای بدست آوردن زیبایی و براقیت از دست رفته موهایتان است. روغن کرچک با خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی استثنایی اش، یک لایه محافظتی روی ساقه موها به جا می گذارد تا رطوبت را درون موها حفظ کند.

نحوه استفاده: مقداری روغن کرچک را حداقل ۱۵ دقیقه قبل از استفاده از شامپو روی موهایتان بمالید. همچنین می توانید مقدار کمی د رحد یک یا دو قطره روغن کرچک را با سرم یا کرم موی بعد از حمامتان مخلوط کرده و سپس آن را به موها بزنید. یک راه طبیعی دیگر برای مرطوب و نرم کردن موها می تواند استفاده از روغن کرچک، آلوئه ورا، عسل و آب لیمو است.همه این مواد را با هم مخلوط کرده و سپس به ریشه موهایتان بزنید. اجازه دهید حدود نیم ساعت این ترکیب روی موهایتان بماند و سپس کامل موهایتان را بشویید.

از چه روغن کرچکی استفاده کنیم؟
بهترین روغن کرچک روغنی است که به واسطه پرس سرد تولید شده باشد و ۱۰۰ درصد خالص باشد. این نوع روغن همه مواد مغذی و خواصی که گفته شد را دارا می باشد.

..