بهترین روغن ها برای رشد دادن و ضخیم شدن مو

۱۴۰۰/۶/۱

اگرچه در واقع هیچ روغنی وجود ندارد که بتوانیم آن را به عنوان بهترین روغن برای رشد و تقویت مو توصیف کنیم ، اما از روغن های اساسی زیر می توان به روش های خاصی برای بهبود سلامت مو استفاده کرد:

۱. روغنهای اساسی
ممکن است از برخی روغنهای ضروری برای افزایش و تقویت مو استفاده کنید ، زیرا می توانند نمونه ای از بهترین روغن برای رشد و تقویت موها باشند ، مانند:

روغن نعناع
یکی از مطالعات علمی نشان داد که روغن نعناع ممکن است به ضخیم شدن موها کمک کرده و رشد آنها را در مواقع منظم روی پوست سر بمالد.

برای استفاده از این روغن برای افزایش و ضخیم شدن آن موارد زیر را انجام دهید:

دو قطره اسانس نعناع را با یک روغن حامل (مانند روغن نارگیل ، روغن بادام) مخلوط کنید.
پوست سر را با مخلوط حاصل ماساژ دهید و بگذارید ۵ دقیقه قبل از شستن موها با آب و شامپو طبق معمول بماند.

روغن آویشن
برخی از مطالعات اولیه نشان داده اند که استفاده از اسانس آویشن بر روی پوست سر می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و به درمان و مبارزه با آلوپسی کمک کند. استفاده از این نوع روغن برای افزایش مو:

دو قطره از این روغن را با یکی از روغن های حامل مخلوط کنید.
پوست سر را با مخلوط حاصل ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه قبل از شستن موها با آب و شامپو طبق معمول بماند.

روغن رزماری
چندین مطالعه نشان داده است که اسانس رزماری ممکن است به ضخیم شدن موها و افزایش سرعت رشد آنها کمک کند و یکی از این مطالعات نشان داد که اثربخشی روغن رزماری در این زمینه ممکن است آن را نسبت به ماینوکسیدیل که برای درمان طاسی ارثی استفاده می شود برتری دهد ، بنابراین ممکن است بهترین روغن رشد مو..

شما می توانید از روغن رزماری برای بهبود سلامت و تراکم مو به چند روش استفاده کنید ، مانند:

چند قطره از آن را به شامپو اضافه کنید.
این روغن را با یک روغن حامل مخلوط کرده و چند بار در هفته این مخلوط را به پوست سر ماساژ دهید و تا زمانی که ممکن است روی پوست سر باقی بماند.

روغن درخت چای
روغن درخت چای یکی از اسانس های قدرتمند و همه کاره است ، به دلیل خواص ضد باکتریایی ، علاوه بر مزایای فراوان ناشی از فرمول متمایز آن ، و روغن درخت چای ممکن است به طرق مختلف به بهبود سلامت موها کمک کند ، مانند: باز شدن منافذ فولیکول موهای بسته ، رشد مو را تقویت می کند ، با شوره سر مبارزه می کند.

همچنین می توانید از روغن درخت چای برای تقویت و بلند شدن موها مانند روغنهای ضروری قبلی استفاده کنید و مراقب باشید که موها را بیش از ۱۵ دقیقه روی پوست سر نگه ندارید.

روغنهای دیگر
برخی روغنهای اساسی دیگر می توانند به رشد و افزایش موها کمک کنند ، مانند: روغن ترنج ، روغن مریم گلی و روغن اسطوخودوس.

۲. سایر روغن ها برای تقویت و تقویت مو
اگرچه مطالعات علمی در مورد فواید آن هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما تجربیات شخصی برخی افراد نشان داده است که استفاده از برخی از انواع روغن های حامل زیر (روغن های حامل) می تواند به رشد ، افزایش و ضخیم شدن موها کمک کند:

روغن کرچک: روغن کرچک را با روغن کمتر شدید مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید و قبل از شستن با آب و شامپو به مدت دو ساعت بگذارید.
روغن نارگیل: اگرچه ممکن است در رشد موها دخیل نباشد ، اما استفاده از آن روی موها می تواند از از دست دادن پروتئین مو جلوگیری کرده و ظاهر آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. می توانید از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو یا مرطوب کننده مو بعد از دوش گرفتن استفاده کنید.
روغن دانه کدو تنبل: استفاده از این نوع روغن برای افزایش و تقویت موها با مصرف کپسول های روغن کدو تنبل با سرعت منظم در رژیم غذایی متعادل امکان پذیر است.
علل داخلی مشکلات مو
خواه می خواهید موها را بلند یا ضخیم کنید ، باید بدانید که اگر مشکلات مشکلات مو یک بیماری یا یک مشکل سلامتی داخلی باشد ، روغن های طبیعی ممکن است راه حل نباشند ، و اینها مهمترین علل و مشکلات سلامتی هستند که ممکن است باعث ایجاد مو شوند. از دست دادن یا جلوگیری از رشد آن به طور طبیعی:

مشکلات هورمونی ناشی از مواردی مانند: بیماری های تیروئید ، بارداری و زایمان ، یائسگی.
بیماری پوست سر ، مانند کچلی سر.
داشتن یک بیماری ژنتیکی یا یک بیماری خود ایمنی که ممکن است منجر به طاسی شود ، مانند آلوپسی.
انجام انواع خاصی از درمان ها یا مصرف برخی داروها ، مانند: پرتودرمانی ، داروهای ضدافسردگی ، داروهای قلبی و داروهای سرطان.
عوامل دیگری مانند: استرس ، حالت نادرست مو ، پیری ، رژیم غذایی نامناسب و کاهش ناگهانی وزن.
اگر علت مشکلات مو یکی از موارد ذکر شده است ، فرد مبتلا باید قبل از شروع به استفاده از هرگونه روغن برای بلند شدن مو یا حتی ضخیم کردن آنها ، تحت نظر پزشک تحت درمان مناسب قرار گیرد.


hair-oil-for-hair-growth
..