سیر برای تقویت و رویش مو

۱۳۹۹/۵/۱۵

سیر-برای-رویش-مو

تحقیقات منتشر شده در سال 2007 که توسط ژورنال پوست شناسی هند صورت گرفته بود مشخص کرد که استفاده از سیر در قسمت هایی از پوست سر که ریزش مو رخ داده است، می تواند باعث رویش مجدد مو در این قسمت ها شده و از قسمت های پوست سر که دچار کچلی شده است می کاهد.
سولفور و سلنیوم موجود در سیر می تواند ساختار ساقه مو را مستحکم تر کند. این بدین معنی است که سیر علاوه بر تجدید موهای از دست رفته می تواند موجب تقویت موهای موجود هم بشود. همچنین مواد معدنی و ویتامین های موجود در هر حبه سیر می تواند موجب آبرسانی موها هم بشود.

چگونگی استفاده از سیر برای تقویت و رویش موها

عصاره سیر و عسل برای رشد موها
آب تقریبا هشت حبه سیر را بگیرید که حدود یک قاشق غذاخوری خواهد شد. آب به دست آمده را با مقدار مساوی عسل مخلوط کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید و بگذارید 20 دقیقه یا بیشتر روی محل بماند و سپس موها را آبکشی کنید. می توانید این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید.
نکته: استعمال سیر به تنهایی می توانید باعث تحریک پوست شود . بهتر است با مواد دیگر مانند عسل مخلوط شود تا احتمال تحریک پوست سر را کاهش دهد.

عصاره سیر و روغن نارگیل برای مقابله با ریزش موها
مانند آنچه توضیح داده شد آب هشت حبه سیر را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید (بهتر است روغن نارگیل را کمی گرم کنید). مخلوط به دست آمده را روی پوست سر و موها ماساژ دهید و پس 20 دقیقه آن را بشویید. مانند مورد قبلی می توانید دو تا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید.

..