آیا روغن حشیش (شاهدانه) موها را بلند می کند؟

۱۴۰۰/۱۱/۲۴

روغن شاهدانه ممکن است به افزایش موها کمک کند ، زیرا دارای خواص متعددی است که می تواند در این امر مفید باشد ، اما تحقیقات در مورد آن هنوز برای تأیید کافی نیست و مزایای آن عبارتند از:

۱. کاهش ریزش مو ناشی از بی خوابی

روغن شاهدانه ممکن است به طور غیر مستقیم به رشد موها کمک کند ، زیرا افزایش هورمون کورتیزول در بدن بی خوابی و مشکلات خواب را افزایش می دهد که ممکن است منجر به ریزش مو و عدم افزایش طول آن شود.
با این حال ، روغن حشیش ممکن است به آرامش و کاهش این هورمون کمک کند و ساعات کافی را برای خواب فراهم کند تا به طور غیرمستقیم به رشد مو کمک کند.

۲. کاهش التهاب

عفونت های مزمن باعث ریزش مو می شوند و روغن شاهدانه از عفونت ها جلوگیری می کند و به طور کلی سلامت را بهبود می بخشد.

همچنین ممکن است ترشح روغن توسط غدد چربی را تداوم بخشد ، که ممکن است به جلوگیری از خشکی مو و ریزش مو ، که به نوبه خود طول مو را افزایش می دهد ، کمک کند.

۳. گردش خون را در پوست سر تقویت کنید

افزایش جریان خون در پوست سر به تغذیه مو ، افزایش طول آن ، تقویت آن و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

۴. تغذیه مو

روغن حشیش ممکن است با تغذیه موها به افزایش طول موها کمک کند ، زیرا سرشار از اسیدهای چرب است ، مانند: امگا ۳ و امگا ۶ ، که برای رشد و افزایش طول موها مهم هستند ، و همچنین سرشار از تعدادی است از دیگر عناصری که ممکن است به افزایش طول مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کنند ، مانند:

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است.
روی و آهن.
کاروتن ؛
کلروفیل
کلسیم
منیزیم
گوگرد ؛
پتاسیم ؛
فسفر


نحوه استفاده از روغن شاهدانه برای رشد مو

پس از پاسخ به این سوال "آیا روغن حشیش مو را رشد می کند؟" در ادامه به مهمترین روشهای استفاده از روغن شاهدانه برای رشد مو می پردازیم:

شستن موها با شامپویی که حاوی روغن شاهدانه است ، زیرا به تغذیه موها کمک می کند و توصیه می شود دو تا سه بار در طول هفته استفاده کنید ، نه بیشتر ، زیرا شستشوی مکرر موها ممکن است منجر به خشکی شود.

از نرم کننده ای که حاوی روغن حشیش است استفاده کنید. می توان با پوشاندن موها و پوست سر در آن و نگه داشتن آن بر روی موها از این محلول استفاده کرد ، ممکن است گاهی طول موها را افزایش ندهد ، اما مطمئناً برای تغذیه موها مفید است.

مالیدن موها با کرم مو یا ژل حاوی روغن شاهدانه ممکن است طول موها را افزایش دهد ، اما موضوع از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما مطمئناً نرمی بیشتری به موها می بخشد.
از کپسول های حاوی روغن شاهدانه استفاده کنید و ممکن است بعد از نیم تا یک ساعت و نیم بعد از استفاده از آنها متوجه اثر آن ها شوید.
دست ها را با مقداری روغن شاهدانه مالیده و پوست سر و مو را مستقیماً بدون توسل به هیچ یک از محصولات آن بمالید.

نکاتی قبل از استفاده از روغن شاهدانه برای رشد مو

پس از پاسخ به این سوال آیا روغن حشیش موهای من را بلندتر می کند؟" و در مورد نحوه استفاده از آن ، قبل از استفاده از برخی نکات صحبت می کنیم ، مانند:

قبل از استفاده از این روغن برای رشد مو ، با پزشک مشورت کنید ، زیرا ممکن است علائم پوستی ایجاد کند یا در صورت وجود آنها بدتر شود.
قبل از استفاده از این روغن یا هر محصول طبیعی دیگر ، مانند ریزش مو ناگهانی یا وضعیت روحی بد یا بیماری در دوره اخیر ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
قبل از استفاده از روغن حشیش یا هر محصول طبیعی دیگر ، هرگونه مشکل سلامتی را که ممکن است دلیلی برای کم شدن طول مو یا ریزش مو باشد ، درمان کنید.


معایب استفاده از روغن شاهدانه برای رشد مو

آیا روغن حشیش موها را بلند می کند؟ پاسخ این بود که این روغن ممکن است در این مورد کمک کند ، اما تحقیقات هنوز کافی نیست و علیرغم مزایای آن برای این منظور ، ممکن است با برخی از عوارض جانبی همراه باشد ، اگرچه نادر است ، مانند:

دهان خشک.
بی اشتهایی
اسهال
خستگی و سرگیجه


cannabis oil

..