فواید صابون اسطوخودوس برای مو

۱۴۰۰/۸/۱۰

صابون اسطوخودوس برای مو بسیار مفید است. اسطوخودوس به طور کلی به دلیل زیبایی ، سلامتی و خواص تسکین دهنده آن شناخته می شود که آن را برای افرادی که از عفونت های پوستی در سراسر بدن رنج می برند انتخابی عالی است.اسطوخودوس برای دهه ها به مرطوب کننده استفاده می شود . برای افرادی که از شوره سر رنج می برند ، اسطوخودوس می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. استفاده از اسطوخودوس می تواند به کاهش خارش پوست سر و همچنین کاهش التهاب ناشی از شوره سر کمک کند.

اسطوخودوس برای چه مواردی استفاده می شود؟

اسطوخودوس به طور کلی در بسیاری از محصولات تمیز کننده مانند شوینده های ظرف استفاده می شود ، زیرا اسانس اسطوخودوس بوی فوق العاده ای را ارائه می دهد که بسیاری آن را دوست دارند. وجود اسطوخودوس در مواد شوینده اغلب به ایجاد یک محیط راحت تر در خانه کمک می کند.

اسطوخودوس همچنین در عطرها ، شمع ها و محصولات مراقبت از بدن مانند شستشوی بدن ، صابون ها و شامپوها استفاده می شود. همه این موارد استفاده از اسطوخودوس را به یکی از مهمترین گیاهان مورد استفاده در محصولات زیبایی ، مراقبت از پوست و مو تبدیل می کند.

صابون اسطوخودوس برای سلامت پوست سر

شوره سر پوسته پوسته شدن است که هنگام تحریک پوست سر روی موهای شما ایجاد می شود و یکی از شایع ترین شرایط در سراسر جهان است. عوامل زیادی باعث ایجاد شوره می شوند ، از ژنتیک گرفته تا آب و هوا ، آلرژی و حتی رژیم غذایی. خشکی پوست ، پسوریازیس و اگزما نیز می توانند منجر به شوره سر شوند.

اگرچه هیچ دلیل قطعی برای شوره سر وجود ندارد ، بسیاری از دانشمندان به قارچ مالاسزیا اشاره می کنند ، که به اعتقاد آنها نقش مهمی در شوره سر دارد. مالاسزیا یک مخمر است که بخشی از پوست سر را تشکیل می دهد ، اما برخی از افراد به این قارچ بسیار حساس می شوند و باعث تحریک پوست ، خارش و شوره می شوند.

خوشبختانه می توانید به صابون اسطوخودوس اعتماد کنید ، که به شما کمک می کند تا شوره سر را به طور قابل توجهی از بین ببرید ، اما باعث نمی شود که شوره دوباره روی موها ظاهر شود.

صابون اسطوخودوس برای مو


صابون اسطوخودوس حاوی اسانس اسطوخودوس است که علاوه بر بوی فوق العاده و متمایز ، مزایای مختلف و ترکیبات طبیعی مفید برای مو و پوست سر را ارائه می دهد. در اینجا برخی از مزایای استفاده از صابون اسطوخودوس بر روی مو و پوست سر آورده شده است.

1- خارش و سوزش را تسکین دهید

از دیرباز اعتقاد بر این بود که روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد التهابی است و به طور موثری پوست تحریک شده را تسکین می دهد. بنابراین ، می توانید به صابون اسطوخودوس تکیه کنید تا از خارش و سوزش همراه با شوره سر خلاص شوید ، که باعث کاهش قرمزی و درد می شود.

2- پوست سر را تمیز کرده و از عفونت جلوگیری کنید

لینالول ، یکی از ترکیبات اصلی صابون اسطوخودوس ، یک ضد عفونی کننده م effectiveثر است که در بسیاری از لوازم آرایشی مختلف استفاده می شود. و برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است از هجوم شپش و ظاهر برخی حشرات در مو جلوگیری کند. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که مانع از رشد آنها در پوست سر می شود ، بنابراین به پاکسازی پوست سر و جلوگیری از رشد بیش از حد مالاسزیا در پوست سر کمک می کند.

3- رشد مو را تحریک می کند

اعتقاد بر این است که روغن اسطوخودوس موجود در صابون اسطوخودوس به رشد مو کمک می کند. و یکی از مطالعات انجام شده در سال 2016 نشان می دهد که استفاده منظم از صابون اسطوخودوس به رشد موها ، افزایش تراکم و جلوگیری از ریزش مو کمک کرده است. همچنین ممکن است به افزایش درخشندگی و حالت دادن به موها کمک کرده ، وز موها را کاهش داده و مدیریت موها را آسان تر کند.

4- به آرامش و رهایی از اضطراب کمک می کند

استفاده منظم از صابون اسطوخودوس روی موها به شما احساس آرامش می دهد و به شما کمک می کند تا از اضطراب خلاص شوید. این به دلیل خواص آرام بخش روغن اسطوخودوس است که باعث آرامش ذهن و کاهش استرس و اضطراب به میزان قابل توجهی می شود. علاوه بر این ، صابون اسطوخودوس به رفع بی خوابی کمک می کند و خواب مداوم و سالم را تحریک می کند.

طرز تهیه صابون اسطوخودوس در خانه

می توانید صابون معطر اسطوخودوس را خریداری کنید که در بسیاری از فروشگاه ها یا عطرسازان یا گیاهان داران به فروش می رسد. اما اگر ترجیح می دهید آن را در خانه تهیه کنید ، می توانید صابون اسطوخودوس را به روشی آسان و ساده تهیه کنید ، فقط مراحل زیر را دنبال کنید.

5 میلی لیتر اسانس اسطوخودوس.300 گرم صابون خام.1/4 فنجان گل خشک اسطوخودوس.

نحوه تهیه
صابون خام را در آب ذوب کنید ، آن را در یک کاسه قرار دهید و کاسه را در یک کاسه دیگر آب جوش قرار دهید. پس از ذوب ، صابون را از روی حرارت بردارید.گلهای اسطوخودوس را خوب خرد کنید ، زیرا این امر منجر به استخراج روغن از آنها و افزایش غلظت عطر می شود.اسانس اسطوخودوس و گلهای اسطوخودوس آسیاب شده را به صابون آب شده اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.مخلوط را در قالب سیلیکونی بریزید ، بگذارید خشک شود و سپس صابون را به اندازه دلخواه برش دهید.صابون را از قالب خارج کرده و می توانید از آن برای موها و بدن خود نیز استفاده کنید.

آیا استفاده از صابون اسطوخودوس روی موها عوارض جانبی دارد؟

روغن اسطوخودوس ، مانند بسیاری از اسانس های دیگر ، ممکن است در افرادی که قبلاً به اسطوخودوس حساسیت دارند ، برخی از اثرات آلرژیک را ایجاد کند. بنابراین بهترین کار این است که یک قطره کوچک اسانس اسطوخودوس را امتحان کنید ، آن را روی ناحیه خاصی از پوست قرار دهید و تغییرات احتمالی (قرمزی پوست ، خارش ، تورم و سایر علائم شناخته شده حساسیت) را یادداشت کنید. اگر علائم آلرژی را نشان ندادید ، می توانید از صابون اسطوخودوس به طور کامل بر روی موها استفاده کنید.

اسطوخودوس یکی از معروفترین گیاهان معطر است که بشر در طول تاریخ از آن استفاده کرده است ، زیرا بشر به دلیل خواص ضد عفونی کننده و بوی متمایز و قوی آن قرنها در ساخت صابون و محصولات آرایشی مختلف از آن استفاده می کرده است. استفاده منظم از صابون اسطوخودوس روی موها ، موهایی سالم و درخشان تر از عاری از شوره و خارش به شما می دهد.
..