راهنمای جامع برای انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب

۱۴۰۰/۱۱/۲۹
ابتدا نوع پوست خود را بشناسید



به گفته متخصصان پوست، نوع پوست مهم‌ترین عامل برای تعیین اینکه کدام محصولات مراقبت از پوست برای شما بهتر عمل می‌کنند، الزاماً محصولات بدی وجود ندارند، اما گاهی اوقات افرادی با انواع پوست از محصول نامناسبی برای نوع پوست خود استفاده می‌کنند.



به عنوان مثال، کسانی که از آکنه و پوست حساس رنج می برند باید بسیار مراقب ترکیبات مختلف محصولات مراقبت از پوست خود باشند و روی محصولات مخصوص پوست حساس تمرکز کنند. می تواند گاهی اوقات انواع دیگر پوست را تحریک می کند.



برای پوست های چرب همیشه به دنبال محصولاتی باشید که حاوی آلفا هیدروکسی اسید (اسید گلیکولیک یا سالیسیلیک اسید)، بنزوئیل پراکسید و اسید هیالورونیک هستند، این مواد در کنترل تولید بیش از حد سبوم موثر هستند در حالی که اسید هیالورونیک به مرطوب شدن پوست در نواحی خشک کمک می کند.



برای پوست های خشک، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی کره شی و اسید لاکتیک هستند، زیرا این مواد آبرسانی ملایم و لایه برداری را برای حفظ نرمی پوست خشک فراهم می کنند.



برای پوست های حساس، به دنبال محصولاتی با آلوئه ورا، بلغور جو دوسر و شی باتر باشید، زیرا این ها مرطوب کننده های خوبی هستند و معمولا باعث درماتیت نمی شوند.



و اگر 100% در مورد نوع پوست خود مطمئن نیستید، ارزش دارد برای تایید به یک متخصص پوست مراجعه کنید، زمانی که نوع پوست خود را شناختید، می توانید با دقت بیشتری محصولات خود را انتخاب کنید.



ترکیبات و موادی که باید در محصولات مراقبت از پوست جستجو کنید



متخصصان پوست توضیح می دهند که گلیسیرین ستون فقرات محصولات مرطوب کننده است.



سرامیدها و هیالورونیک اسید



هر دوی این مواد عوامل مرطوب کننده مهمی هستند که به طور طبیعی در پوست یافت می شوند و اسید هیالورونیک به شکل سرم ترجیح داده می شود در حالی که می توانید به دنبال گلیسیرین و سرامیدها در کرم ها باشید.



اسید اسکوربیک (ویتامین C)



ویتامین C، به ویژه شکل اسید اسکوربیک آن، یک آنتی اکسیدان است که آسیب اشعه ماوراء بنفش را معکوس می کند و تولید کلاژن را تحریک می کند.



توکوفرول (ویتامین E)



ویتامین E خواصی مشابه ویتامین C دارد و زمانی که این دو به عنوان یک دوتایی مراقبت از پوست ترکیب شوند بهترین عملکرد را دارد.



رتینول



رتینول یک ماده ضروری است که باید در برنامه شبانه بدن به دنبال آن باشید، زیرا سلول های پوست را جوان می کند و تولید کلاژن را تحریک می کند.



نیاسینامید (ویتامین B3)



این ماده برای کنترل چربی و در عین حال آبرسانی به پوست و صاف کردن رنگ پوست عالی است.



موادی که باید از آنها اجتناب شود



محصولاتی که حاوی عطر هستند



عطرهای اضافه شده به محصولات مراقبت از پوست باعث حساسیت و سوزش پوست می شوند و به خصوص در صورت داشتن پوست حساس، اجتناب از آنها بسیار مهم است.



سولفات



سولفات ها عوامل پاک کننده ای هستند که اغلب در شوینده ها و شامپوهای بدن یافت می شوند. آنها برای از بین بردن چربی طبیعی مو و پوست طراحی شده اند، اما می توانند پوست را خشک کنند.



پارابن



پارابن ها معمولا به عنوان نگهدارنده های شیمیایی برای جلوگیری از رشد باکتری ها در محصولات قرار می گیرند و متخصصان پوست آن ها را تقلید کننده های استروژن می نامند و به مرور زمان می توانند اثرات مضری داشته باشند زیرا باعث عدم تعادل هورمونی می شوند و کارشناسان هشدار داده اند که این می تواند یک مشکل خاص باشد. برای کودکان خردسال و کسانی که در معرض خطر عفونت هستند. سرطان سینه



فرمالدئید



دیگر به ندرت می توان فرمالدئید را در فهرست مواد تشکیل داد زیرا به عنوان یک سرطان زا شناخته می شود، اما متخصصان پوست توضیح می دهند که اغلب با مواد شیمیایی با نام های مختلف (Quantrium-15، DMDM ​​هیدانتوئین، اوره دیازولینگ، اوره ایمیدازولیدینگ) جایگزین می شود که بیش از حد فرمالدئید آزاد می کند. زمان به عنوان یک نگهدارنده عمل می کند، بنابراین باید از آن اجتناب شود.



محصولات طبیعی همیشه به این معنی نیست که بهترین هستند



شاید دیدن کلمات آشنا در لیست مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست برای شما آرامش بخش باشد، اما آنها همیشه ایمن ترین مسیر را نشان نمی دهند، به عنوان مثال، پیچک سمی یک روغن طبیعی است، اما روغنی نیست که شما ممکن است بخواهید. تمام پوست خود را بمالید، زیرا پزشکان اشاره می کنند که بسیاری از بیماران به دلیل واکنش پوست به روغن های ضروری طبیعی به کلینیک ها مراجعه می کنند.



همچنین توجه داشته باشید که شرکت های زیادی وجود دارند که از اصطلاحات طبیعی و ارگانیک به عنوان یک ترفند بازاریابی استفاده می کنند و در نهایت فقط شامل یک یا دو ماده طبیعی است.

..